روايات

رواية لؤلؤ الصعيد الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم آية علي الشربيني

رواية لؤلؤ الصعيد الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم آية علي الشربيني

رواية لؤلؤ الصعيد الجزء الثالث والأربعون

رواية لؤلؤ الصعيد البارت الثالث والأربعون

رواية لؤلؤ الصعيد
رواية لؤلؤ الصعيد

رواية لؤلؤ الصعيد الحلقة الثالثة والأربعون

💠 طلعت حماتها بعد فترة وظلت تدق الباب ولكن دون جدوى فتحت حماه مهجه ونظرت لها وصرخت صرخه جعلت ارجاء المنزل تهتز وقالت :
مهجهههههههه 🥺😲
🔹️طلع الجميع لحماه مهجه ونظر اليها بصدمة 😯
🔸️مهجه علي الفراش والدم يغرقها وتجلس حماتها في صدمة اما الجبالي اتصل برأفت وقال :
اتصال علي الأسعاف ياولد مهجه عتنزف 😔
💠انتفض رأفت واتصل علي الأسعاف 📞
🔸️وصلت الأسعاف عند منزل الجبالي 🚑
🔹️حمله مهجه ونزلو بها اما رأفت فركب معاها وحماتها ذهبت سارة الأسعاف متجه الي المستشفي 🏥
🔸️وبعد مرور وقت خرج الطبيب وقال :
للأسف فقدنا الجنين ولكن هي بخير بس هي نزفت كتير فهتفضل النهاردة معانا وبكرة ان شاء الله نكتبلها خروج
💠حماه مهجه ظلت تبكي اما عن الجبالي حزنه يظهر علي معالم وجه وقال في سره :
ياتري ايه حوصل 🤔

 

 

🔹️في مكان أخر وبتحديد في القاهرة يجلس حامد وهو يحتسي الخمر وحوليه كذا بنت فقد جهزت هايدى له حفلة لرجوعه وظلو يفعله ما حرمه الله 🥺🥺
🔸️اما في مكان أخر وبتحديد في فيلا لؤلؤ في القاهرة تجلس في المكتب لتذهب الي شركتها وجمعت اورقها اما أمل فهي قد تجهزت لتذهب مع لؤلؤ وفي طريقهم لشركة 🚙
💠 وصلت لؤلؤ الشركة ومعاها أمل فنظرت أمل لجمال المكان دخلت لؤلؤ بهيبتها المعتادة 😎
انهت لؤلؤ بعض الصفقات وانهت بعض الملفات المهمه 📄📚
🔹️في مكان أخر وبتحديد في غرفة مظلمه يشع منها اشارة من نور السماء يدخل أحدى رجال لؤلؤ ومعه الطعام وهو يقول بصوت خشن :
فزى منك ليها الأكل جدامكم بالسم الهاري 🍲🍲🍲
🔸️خرج الرجل وكشف غطاء وجههم وذهب جلسه يأكلو بنهم وجوع
💠وبعد الأنتهاء ظلو جالسين حتي قالت منال :
لازم اخرج من اهنية 🤨
🔹️ضحكت نجات وقالت :
يبجا بتحلمي 🤣
🔸️ردت منال وقالت :
انتي علطول متشائمه 😒
💠ردت نجات وقالت :
انتي اهنية في حبس المنشاوي ياحزينه يعني مفيش مفر 🥺
🔸️ظلت تبكي نفيسة وقالت :
منك لله يامنال حرضتيني عليها ما كنت عايشة وفي حالي 😭
🔹️ردت منال بغضب وقالت :
وانتي مكنش عجبك حالك ولا دلوجت عجبك 🤨
💠ردت نجات وقالت :
اكتموا بجا واستنوا مصيركم 🥺
🔹️في مكان أخر وبتحديد في منزل القبلي حيث يجلس مالك ظل أسد يحوم عند المكان والمنزل ختي اعلن هاتف لؤلؤ عن وصل رنه ردت لؤلؤ وقفلت وقالت بسرها :
ماشي ياولد أبو زهران عتدعبس ورايا 🤨
🔸️امسكت هاتفها وكتبت رساله 📩
🔹️امسك أسد هاتفها عند سماعه عن وصل رساله
💠️نظر أسد في محتوي الرسالة ومكتوب ” متدعبسش ورايا احسن ليك ياولد ابو زهران لانك هتندم في الأخر لؤلؤ ”
🔸️انصدم أسد وظل ينظر حوليه وركب سيارته وذهب 🚙
🔹️ اما في مكان أخر وبتحديد في منزل الجبالي يجلس بحزن ويظل يرن علي حفيدة ولكن هاتفه مغلق 📞

 

 

🔸️اما في المستشفي تجلس حماه مهجه ام حامد حتي فاقت مهجه وهي تبكي وحالتها صعبه نظرت لحماتها بدموع وقالت :
حوصل ايه 🥺
💠بكيت ام حامد وقالت :
ربنا يعوضك يابتي 🥺
🔸️ردت مهجه ببكاء وقالت :
كله خير 😔
نظرت لها حماتها وقالت :
ايه الا حوصلك 😢
🔹️ردت وقالت :
أسالي ولدك 😏
🔸️نظرت لها وقالت :
صوح هو فين 🤔
💠ردت بمرارة وقالت :
مخابراش نمت ومحستش بنفسي 😪
🔸️اما في مكان أخر وبتحديد في قصر الباشا
تجلس سوزان في غرفتها برعب وهي تتلفت مين وشمال 🥺
🔹️فتحت نانسي عليها الغرفة انفزعت سوزان استغربت نانسي وقالت :
مالك في ايه 🤔
🔸️ردت بخوف وقالت :
اقعدى معايا متسبينش 😬 هتجيلي تاني متمشيش
🔹️ردت وقالت :
مين هي 🤔
🔸️ردت سوزان وقالت :
نعمات 🥵
💠جسد نانسي اتخشب وقالت بخوف :
نعمات مين بس مش ماتت 😳
🔹️ردت سوزان بخوف وقالت :
بس شوفتها والله القطة السودة🐈🐺
🔸️اتفزعت نانسي وقالت :
القطة السودة يالهوي دة مازن بيلاقي بيأكلها 😳
💠انصدمت سوزان وقالت :
ابعديها عنه ارجوكي القطة دى روح مش قطه عادية 🐺

 

 

🔹️خافت نانسي وذهبت اما سوزان ظلت تتلفت وسمعت ضحكات مرعبه وهي تقول نعمات هاهاهاها القصاص العادل 😢
🔸️ظلت تترعش سوزان حتي اطلقت صرخه جلعت اركان المنزل تهتز 😲
💠في مكان اخر وبتحديد عند حامد يذهب من منزل تلك فتايات الليل ويركب سيارته عائد الي الصعيد وبعد فترة وصل حامد للمنزل حتي إلتقي بجدو يقف بغضب وقال :
روحت فين عاد ياولد كامل 🤔
🔸️نظر له حامد وقال :
كنت بعمل مصلحه ياجدى حوصل ايه 🤔
🔹️رد وقال :
والمحمول الا معاك 📞
💠 رد وقال :
ياجدى فصل شحن 🔌
🔸️رد وقال :
اطلع غير خلاجاتك 🧥👖
🔹️رد وقال :
طالع اهو الجماعه فين 🤔
🔸️رد وقال بحزن :
مرتك سجقطت 🥺
انصدم حامد وقال :
يامري كيف دة وميتا 😳
💠رد وقال :
عشيه هي دلوجت في المستشفي وهتاجي النهاردة هي وامك رأفت راح يجيبهم اطلع غير خلاجاتك ومتروحش اهناك دلوجت هما جايين 😏
🔹️طلع حامد الي غرفته ودخل الحمام لينعم بحمام دافئ 🧖‍♂️
🔸️اما في المستشفي تخرج مهجه ويظهر علي وجهها التعب والحزن والخيبة ظل ينظر لها رأفت بحزن علي حالها حتي قال لها بعيداً عن حماتها :
الا حوصل دة بسبب حامد صوح🤔
💠نظرت له وقالت :
متجيبش سيرته جدامي ووصلني عند امي وابوي معيزاش ادخل المكان الا هو في🥺
🔸️رد وقال :
بس جدى 🥺
🔹️نظرت له وقالت بتوسل :
علشان خاطر اغلي حاجه عندك ساعدني ووصلني بيت ابوي 🥺
💠امسك رأفت هاتفه وبعد مدة رجع وقال لها :
هوصلك خدت اذن جدى 😔
🔹️اقتربت لتركب السيارة حماتها حتي قالت :

 

 

ياله ياولدى 😔
🔸️رد رأفت وهو يتحرك بالسيارة :
مهجه هتروح بيت ابوها يامرت عمي 🙂
💠نظرت حماتها لها وقالت :
ليه يابتي 🤔
🔹️ردت وقالت :
اتوحشت امي ابوي 😘
🔸️ردت وقالت وهي تعلم ان ولدها غلطان ان تركها وقالت :
الا يريحك يابتي 😔
💠انطلق بالسيارة الي منزل ولدها وساعدوها للداخل حتي خبطت امها علي صدرها وقالت :
يامري حوصل ايه 😯
🔹️ردت حماتها بحزن وقصت عليهم ما حدث بكت الام وقالت لتهدئت ابنتها :
ان شاء الله ربنا هيعوضك ياضنايا 😔
🔸️وبعد مدة وصلت ام حامد للمنزل بصحبه رأفت ودخلت اما الجبالي اوقف رأفت وقال :
اسمع زين لازم نخلصو موضوعك وتتطلجها علشان اني خايف عليك اياك تجرب منيها 🤨
💠رد وقال :
معنديش مشكله ياجدى ومش هضيع مسجبلي علشان مره خاطية 🤨
🔸️سمعتهم رحاب وطلعت الي غرفه حنان وقالت لها :
احمدى ربك ان هيطلجج مع انك تستحجي الجتل 😂
🔹️نظرت بغضب لها وقالت بعيون مفتوحه :
بعدى عني احسن اجتلك واشرب من دمك 😡
💠خرجت رحاب وقفلت عليها اما حامد خرج من غرفته ونزل الي الاسفل رأي امه حتي زعقت في وقالت :
كيف مرتك تهملها اجده وكمان رنيت عليك كتير 😡
🔸️رد وقال :
مكنتش خابر الا حوصل امال فين مهجه 🤔
🔹️ردت وقالت :
مرتك عند بيت ابوها🥺
💠غضب وقال :
كيف تروح اهناك 😡
🔸️ردت وقالت :
بأمر من جدك وياك تعمل حاجه هملها بالا هي في 😢
🔹️خرج حامد وذهب بسيارته الي الخمارة وعاد الي قديمه وسكر وشرب وستات ويقف رأفت من بعيد وهو يراقب حامد
💠 في نصف الليل تجلس أم زغلول بخوف هي وعباس حتي سمعت صوت قطه وهي تنونو بصوت بشع اترعبت ام زغلول حتي سمعت صوت ضحكات عالية مرعبه وزلت ام زغلول 🔹️وعباس في حالة هياج اما انقلب صوت الضحكات الي صوت استغاثة نعمات وهي تقول :
ارحموني ونبي ياام زغلول همليني لولدى بعدى الراجل دة عنية وتحولت لصراخ حتي تحول صوت نعمات لضحكات مرعبه وهي تقول انا عاوزة القصاص العادل هاهاهاها نهايتكم علي ايدى 👺👹👻
فقد كل من عباس وام زغلول الوعي بعد صراخ بلا فائدة 🥵😴
💠في الصباح ذهب حامد الي منزل مهجه منزل والدها وجلس بجانبها فاقت من نومها علي لمساته حتي اتفزعت وقالت بهستريا :
بعد عني بعد عني 😰
🔸️هدئها حامد وقال :
حوصل ايه اني حامد 🤔
🔹️ردت بغضب وقالت :
طلجني 🤬

 

 

💠رد بزهول وقال :
حوصل ايه لكل دة مكنتش اعرف 🤔
🔹️ردت وقالت بغضب :
روح لبنات الليل معتش هكون علي ذمتك 😡
🔸️اخذته امها وقالت :
هملها دلوجت ياولدى 😔
💠خرج حامد تاركاً منزلها وذهب الي منزله اما مهجه اتصلت بجبالي وقصت له كل شئ وقالت :
طلجني منيه ياجدى🥺
🔹️رد بحزن وقال :
وهتهمليني 🥺
🔸️ردت وقالت :
لا بس معوزهوش ياجدي😔
💠رد وقال : ربنا يعمل الا في الخير يابتي 😔
وبعد انتهاء مكالمتهم سمع الجبالي صوت صراخ حتي طلع الجميع ورائه حامد وحنان ودم على الأرض وكأنها بحيرة دم اغرقت المكان 🩸🩸🩸🩸🩸

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية لؤلؤ الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!